Τρίτη 30 Ιανουαρίου 2024

Η Ιστορία αλλιώς: Αργοναυτική εκστρατεία

 Ακούσατε... ακούσατε! Οι μαθητές έφτιαξαν αφίσες όπου αναζητούσαν ικανό πλήρωμα για την Αργώ. Στη συνέχεια, κατασκεύασαν την ίδια την Αργώ με υλικά που είχαν στο σπίτι, τα οποία κατέγραψαν. Όλα πανέτοιμα για το ταξίδι μας!





Για άλλη μια φορά το αποτέλεσμα ήταν μοναδικό! Δε συμφωνείτε; 

Η Ιστορία αλλιώς: Θησέας & Μινώταυρος, Η επιστροφή του Θησέα

•Θησέας & Μινώταυρος•
Οι μαθητές μας έφτιαξαν αυτοσχέδιους λαβύρινθους με υλικά που είχαν στο σπίτι. Έτσι, η μάθηση γίνεται παιχνίδι και οι μαθητές μπαίνουν στη θέση του Θησέα. 
  

 •Εφημερίδες... εφημερίδες•
Οι μαθητές έγιναν μικροί δημοσιογράφοι και μετέφεραν τα συγκλονιστικά γεγονότα σχετικά με τον Θησέα και την επιστροφή του στην Αθήνα! Μην τα χάσει κανείς!
Κάποιοι μαθητές έφτιαξαν και βίντεο ενσαρκώνοντας τους δημοσιογράφους με μεγάλη επιτυχία!


Είναι ωραία η ιστορία αλλιώς!

Σάββατο 27 Ιανουαρίου 2024

Υλικό για τους Τρεις Ιεράρχες

   Η γιορτή των Τριών Ιεραρχών είναι ιδιαίτερα σημαντική, καθώς αποτελεί γιορτή των γραμμάτων. Για τον λόγο αυτό, ετοιμάσαμε ένα σύντομο αρχείο με βασικές πληροφορίες και δραστηριότητες για την ημέρα αυτή. Θα το βρείτε εδώ.

Καλή αξιοποίηση!

Τρίτη 23 Ιανουαρίου 2024

Η Ιστορία αλλιώς: Δούρειος Ίππος

  Κατασκευή του Δούρειου Ίππου από τους μικρούς μας μαθητές. Αξιοποίησαν υλικά που είχαν στο σπίτι και προσπάθησαν να δημιουργήσουν τον δικό τους Δούρειο ίππο. Το αποτέλεσμα; Μοναδικό! 

   Στην περίοδο της τηλεκπαίδευσης (αχρείαστη να είναι) είχαμε την ευκαιρία να δουλέψουμε βιωματικά, έστω κι από μακριά. Στόχος μας ήταν οι μαθητές να καταπιαστούν πιο ουσιαστικά με τα μαθήματα της Ιστορίας, να γίνουν δημιουργικοί και να σκεφτούν κριτικά πάνω στα θέματα που επεξεργαζόμασταν. Πράγματι, τα παιδιά ανταποκρίθηκαν με μεγάλη ευχαρίστηση και τα έργα τους ξεπέρασαν κάθε προσδοκία.

 'Ξεθάψαμε", λοιπόν, όλα αυτά τα ωραία που δημιουργήσαμε μέσα σε μια δύσκολη συνθήκη και εγκαινιάζουμε τη νέα μας ενότητα με τίτλο "Η Ιστορία αλλιώς". 

Υ.Γ. Ευχαριστούμε την Έλενα & την Κωνσταντίνα για τη συνεργασία και την ανταλλαγή ιδεών.

Παρασκευή 24 Νοεμβρίου 2023

Ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης

 Το ημερολόγιό μας περιέχει καρτελάκια με αριθμούς για να μετρήσουμε αντίστροφα όλοι μαζί για τα Χριστούγεννα! Τα καρτελάκια μπορούν να κολληθούν πάνω σε χριστουγεννιάτικο δέντρο από χαρτόνι ή βελουτέ χαρτί ή να κρεμαστούν σε κορδέλα σχηματίζοντας ένα δεντράκι ή ό,τι άλλο σχήμα θέλετε. Επίσης, κάθε μέρα θα ήταν ωραίο να ξεκρεμάει το καρτελάκι και διαφορετικός μαθητής, τον οποίο μπορεί να περιμένει ένα μικρό κέρασμα ή ακόμα και να έχει ο ίδιος τη δυνατότητα να επιλέξει μια δραστηριότητα για όλη την τάξη.

Πάμε να μετρήσουμε αντίστροφα; Θα βρείτε το αρχείο εδώ!

  ...

Υ.Γ. Θα χαρούμε να μας στείλεις τις φωτογραφίες σου, εφόσον, το αξιοποιήσεις!

Πέμπτη 23 Νοεμβρίου 2023

Αγιοβασιλομπερδέματα

Νέο χριστουγεννιάτικο παιχνιδάκι🎄

Το παιχνίδι περιέχει 52 κάρτες με ερωτήσεις γενικών γνώσεων, Γλώσσας & Μαθηματικών, σχετικές με τα Χριστούγεννα. Επίσης, έχουν διαβαθμισμένη δυσκολία, για να αξιοποιηθούν από μαθητές όλων των τάξεων.

Θα βρεις το παιχνίδι εδώ!

Εσύ θα το αξιοποιήσεις; Περιμένουμε τις φωτογραφίες σου!


Παρασκευή 20 Οκτωβρίου 2023

Το βάζο της χαράς

   Άραγε, ποια είναι τα συστατικά της ευτυχίας; Εμπνευσμένοι από το εξαιρετικό βιβλίο "Τα μπερδεμένα μου συναισθήματα", συζητήσαμε για τα συναισθήματα, για την ύπαρξή τους και για το τι μας προσφέρει το καθένα. Έπειτα, εστιάσαμε στο θετικό συναίσθημα της χαράς, είδαμε το μπολ της χαράς του βιβλίου και στο τέλος φτιάξαμε το δικό μας βάζο της χαράς. Αφού ολοκληρώσαμε τα βάζα μας, τα παρουσιάσαμε στους συμμαθητές μας.

Το αρχείο μπορείτε να το βρείτε εδώ





Παρασκευή 6 Οκτωβρίου 2023

Ουσιαστικά Vs Ρήματα

   Κάθε μαθητής έγραψε σε δύο χαρτάκια από ένα ουσιαστικό κι ένα ρήμα αντίστοιχα. Έπειτα, τα χαρτάκια μπερδεύτηκαν και το παιχνίδι ξεκίνησε! Ο καθένας έπρεπε να πάρει από δύο τυχαία χαρτάκια και να τα κολλήσει στη σωστή στήλη του πίνακα. Μπορούμε να πούμε ότι τα πήγαμε εξαιρετικά !!!

4 Οκτωβρίου: Παγκόσμια Ημέρα Ζώων

 Αρχικά, διαβάσαμε απ' το Ανθολόγιο το κείμενο "Το τραγούδι της φάλαινας". Με αφορμή αυτό, συζητήσαμε ποια είναι η στάση των ανθρώπων απέναντι στα ζώα και με ποιους τρόπους αυτά απειλούνται. Στη συνέχεια, διαβάσαμε το βιβλίο "Η γιαγιά μας η καλή έχει ζωαααργκ", από εκδόσεις @keybooksgr , το οποίο έχει τρομερό έμμετρο λόγο και πολύ γέλιο! Τέλος, οι μαθητές ετοίμασαν αφίσες δίνοντας ένα μήνυμα για την προστασία των ζώων!



Πέμπτη 21 Σεπτεμβρίου 2023

Διεθνής Ημέρα Νοηματικών Γλωσσών

   Η 23η Σεπτεμβρίου έχει οριστεί ως Διεθνής Ημέρα Νοηματικών Γλωσσών και μπορεί να αποτελέσει την αφετηρία για μια σειρά από δράσεις και συζητήσεις. Εμείς ετοιμάσαμε ένα παιχνίδι, όπου οι μαθητές καλούνται να βρουν κάποιες φράσεις με νόημα γραμμένες με το αλφάβητο στη νοηματική. Προτείνουμε το παιχνίδι να γίνει σε ομάδες, ώστε οι μαθητές να ευχαριστηθούν περισσότερο τη διαδικασία. Εννοείται πως μπορεί να αξιοποιηθεί και στο πλαίσιο των Εργαστηρίων δεξιοτήτων.


   Εμείς αφιερώσαμε την ημέρα μας σε πολύ όμορφες δράσεις, με αφορμή τη διεθνή ημέρα των Νοηματικών γλωσσων.
•Αρχικά, συζητήσαμε για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν κάποια άτομα στην επικοινωνία, λόγω ενός χαρακτηριστικού τους (βιβλίο Μελέτης Περιβάλλοντος Γ'Δημ.)
•Στη συνέχεια, υποδεχτήκαμε την κυρία Παρασκευή, που μας μίλησε λεπτομερώς για τη νοηματική γλώσσα. Μάλιστα, κάθε παιδί έμαθε πώς θα μπορούσε να είναι το όνομά του στη νοηματική βάσει κάποιου χαρακτηριστικού του. Τα παιδιά έθεσαν τις ερωτήσεις τους και πραγματικά απόλαυσαν τη διαδικασία.
•Είδαμε, επίσης, τον εθνικό μας ύμνο στη νοηματική και η κ.Παρασκευή εξήγησε στους μαθητές πώς αντιλαμβάνονται οι κωφοί ανθρωποι τη μουσική και τους ήχους.
•Τέλος, οι μαθητές ανέλαβαν δράση κι έπρεπε να αποκωδικοποιήσουν ομαδικά τα μηνύματα που τους δόθηκαν με το δακτυλικό αλφάβητο.
Πραγματικά ήταν μια ξεχωριστή ημέρα!!

Σάββατο 9 Σεπτεμβρίου 2023

Σελιδοδείκτες για έλεγχο ορθογραφίας

   Ο έλεγχος του γραπτού είναι κάτι που μαθαίνεται, αλλά θέλει χρόνο. Για τον λόγο αυτό είναι σημαντικό να μάθουμε από μικρή ηλικία τους μαθητές μας πώς να ελέγχουν το γραπτό τους βήμα βήμα. Σχετικά με τον έλεγχο της ορθογραφίας, ετοιμάσαμε έναν σελιδοδείκτη για το αντίστοιχο τετράδιο, ώστε να υπενθυμίζει στους μαθητές πώς να διορθώσουν το γραπτό τους και τι να προσέξουν. Σταδιακά η διαδικασία αυτή θα γίνει ρουτίνα στους μαθητές μας και θα είναι σε θέση να ελέγξουν μόνοι τους και σωστά το γραπτό τους.

Θα βρείτε τους σελιδοδείκτες εδώ


*Προτείνουμε να τους τυπώσετε σε πολύχρωμα χαρτιά.

Τετάρτη 6 Σεπτεμβρίου 2023

Υλικό για Δ-ΣΤ Δημοτικού

   Για να είμαστε δίκαιες προς όλες τις τάξεις ετοιμάσαμε νέο εποπτικό υλικό για τις μεγάλες τάξεις του Δημοτικού. Αρχικά, ετοιμάσαμε αφίσες με κάποια κεφάλαια της γραμματικής (επιρρήματα, τελικό ν, επίθετο πολύς, δευτερεύουσες προτάσεις κ.ά.). Θα βρείτε τις αφίσες εδώ.

 

Επιπλέον, δημιουργήσαμε αφίσες για τα Μαθηματικά (αριθμητικές παραστάσεις, εμβαδόν, περίμετρος κ.λπ). Θα βρείτε το υλικό εδώ.

 

Κυριακή 3 Σεπτεμβρίου 2023

Στην τάξη μας ...

    Στην τάξη μας είναι εντάξει να:

  • Ζητάμε βοήθεια
  • Είμαστε ο εαυτός μας
  • Έχουμε άσχημες ημέρες
  • Έχουμε απορίες
  • Κάνουμε λάθη
  • Ξεκινάμε απ' την αρχή
Η τάξη είναι το σπίτι μας!


Βρείτε όλο το αρχείο εδώ!

Αφίσες και καρτέλες με τους χρόνους των ρημάτων

   Οι χρόνοι των ρημάτων αποτελούν ένα σημαντικό κομμάτι της γραμματικής. Είναι απαραίτητο οι μαθητές να μάθουν να διακρίνουν κάθε χρόνο και να τον χρησιμοποιούν κατάλληλα. Σας ετοιμάσαμε κάποιες αφίσες και καρτέλες για την τάξη σας, οι οποίες θα βοηθήσουν τους μαθητές να μάθουν καλύτερα τους χρόνους. 

 


Δευτέρα 28 Αυγούστου 2023

Μικρά εισιτηριάκια επιβράβευσης

  Τα εισιτηριάκια μπορούν να μοιράζονται στους μαθητές κατά τη διάρκεια του μαθήματος, κατά την αποχώρησή τους από την τάξη καθημερινά ή εβδομαδιαία ή μέσα σε κάποιο τετράδιό τους ως επιβράβευση για την επίδοσή τους. Είναι σημαντικό να δίνονται κριτικά, χωρίς υπερβολές, ώστε ο κάθε μαθητής να είναι σε θέση να αντιληφθεί γιατί λαμβάνει το εισιτήριο αυτό. 

 Έχοντας χρησιμοποιήσει την τεχνική αυτή (Ticket reward system), έχουμε διαπιστώσει πόσο ευεργετικά μπορεί να δράσει στους μαθητές. Με την πάροδο του χρόνου είναι σε θέση να κρίνουν κι οι ίδιοι ποιο εισιτήριο ανταποκρίνεται στην εικόνα τους. Τέλος, εφόσον έχει δημιουργηθεί το κατάλληλο κλίμα μέσα στην τάξη, μπορούν να χρησιμοποιηθούν και ως ετεροαξιολόγηση μεταξύ των μαθητών.

*Μπορούν να τυπωθούν σε πολύχρωμα χαρτιά ή με πολύχρωμο περίγραμμα.


**Την ιδέα τη βρήκαμε εδώ κι έτσι φτιάξαμε τα εισιτηριάκια! ( Ευχαριστούμε και πάλι, Στέλιο!)