- Φύλλο εργασίας: Αριθμοί 1-5
- Φύλλο εργασίας: Προηγούμενος-επόμενος
- Κάρτες: Είδη γωνιών
- Κάρτες: Αριθμοί ανά 10 (από Canva) & ζευγαράκια του 10
- Έτοιμες κάρτες(canva): Μεγαλύτερο-μικρότερο
- Μοιρογνωμόνια
- Λεμονοκλάσματα (canva)
Η έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς πλησιάζει. Για τον λόγο αυτό συγκεντρώσαμε διάφορα φύλλα εργασίας, καθώς κι εποπτικό υλικό που μπορούν να αξιοποιηθούν στο μάθημα της Γλώσσας.
Η σχολική χρονιά φτάνει στο τέλος της... Αυτές τις μέρες που απομένουν είναι ευκαιρία να περάσουμε όμορφο και δημιουργικό χρόνο με τους μαθητές μας. Παιχνίδια, τραγούδια και άλλες δραστηριότητες μπορούν να συμπληρώσουν το παζλ των αναμνήσεών μας. Εμείς σας ετοιμάσαμε ένα αναμνηστικό βιβλιαράκι, το οποίο θα μπορούσατε να συμπληρώσετε αυτές τις ημέρες στην τάξη. Σε αυτό οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να καταγράψουν τις σκέψεις τους για τη φετινή χρονιά και να ανταλλάξουν ευχές.
Θα βρείτε το βιβλιαράκι εδώ!
Η δημιουργία λευκώματος αποτελεί μια εξαιρετική δραστηριότητα για τα παιδιά. Με αυτόν τον τρόπο μαθαίνουν να οργανώνουν το υλικό τους και, φυσικά, να φυλάνε τις αναμνήσεις τους. Για τον λόγο αυτό, θεωρούμε ότι και το Πάσχα αντί για εργασίες μπορούν να δημιουργήσουν το δικό τους λεύκωμα με τις πασχαλινές τους αναμνήσεις. Επιπρόσθετα, αφού το δημιουργήσουν, μπορούν να το παρουσιάσουν στους συμμαθητές τους και να μοιραστούν μαζί τους τις αναμνήσεις τους.
Μπορείτε να βρείτε το αρχείο εδώ.
Με αφορμή την Παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου, στις 2 Απριλίου, ετοιμάσαμε μία σύντομη παρουσίαση για τους μαθητές μας, μικρούς και μεγάλους. Τη μοιραζόμαστε μαζί σας κι ελπίζουμε να σας αρέσει! Για να δείτε την παρουσίαση, πατήστε εδώ.
Οι συνδετικές λέξεις & φράσεις είναι ιδιαίτερα χρήσιμες στην παραγωγή γραπτού λόγου, αλλά και στον προφορικό λόγο. Η ύπαρξη εποπτικού υλικού μέσα στη σχολική αίθουσα συμβάλλει στην ευκολότερη ένταξη αυτών τόσο στα γραπτά κείμενα όσο και στον προφορικό λόγο των μαθητών. Στο αρχείο θα βρείτε συνδετικές-διαρθρωτικές λέξεις ανά κατηγορίες.
Το συντακτικό αποτελεί ένα δύσκολο κομμάτι της Γλώσσας για τους μαθητές. Ειδικότερα, η διάκριση των δευτερευουσών προτάσεων ανάλογα με το είδος τους, συγχέει τους μικρούς μαθητές. Η απομνημόνευση των συνδέσμων είναι θα λέγαμε το πρώτο εμπόδιο για αυτούς. Προκειμένου να αποφασίσουν ποιο είδος ταιριάζει στην κάθε πρόταση, χρειάζεται να γνωρίζουν τους αντίστοιχους συνδέσμους. Για τον λόγο αυτό, ετοιμάσαμε κάποιες κάρτες με τους συνδέσμους (παρατακτικούς και υποτακτικούς), οι οποίες μπορούν να μοιραστούν σε κάθε μαθητή ή να αξιοποιηθούν ως εποπτικό υλικό για την τάξη.
Η Γεωμετρία αποτελεί ένα σημαντικό κομμάτι των Μαθηματικών. Πολλές φορές περνάει η χρονιά και αντιλαμβανόμαστε ότι η ενασχόλησή μας με αυτήν ήταν ελάχιστη. Για τον λόγο αυτό χρειάζεται να οργανώνουμε σωστά την ύλη μας και σε κάθε τάξη να αφιερώνουμε τον πρέποντα χρόνο στο κεφάλαιο της Γεωμετρίας.
Εμείς σας ετοιμάσαμε ένα μικρό εντυπάκι με βασικά κομμάτια της θεωρίας (είδη γωνιών, τριγώνων, περίμετρος, εμβαδόν) και ασκήσεις. Ελπίζουμε να σας φανεί χρήσιμο και να το αξιοποιήσετε με τους μαθητές σας. Φυσικά, ορισμένες σελίδες μπορούν να αξιοποιηθούν ως εποπτικό υλικό για την τάξη.
Υ.Γ. Η Γεωμετρία ξεκινά από την καθημερινή μας ζωή. Παντού γύρω μας κρύβονται γεωμετρικά σχήματα και στερεά σώματα. Ας ξεκινήσουμε από εκεί!
Οι καταλήξεις των ρημάτων και η σωστή ορθογραφία τους ταλαιπωρούν και συγχέουν συχνά τους μαθητές σε όλες τις τάξεις του δημοτικού. Προφορικά είναι εύκολο για τα παιδιά να θυμούνται τους κανόνες, αλλά στην πράξη δημιουργούνται κάποιες δυσκολίες. Η δυσκολία μεγαλώνει όταν χρειάζεται να εμπεδώσει ο μαθητής ότι, στις διάφορες μορφές που θα συναντήσει ένα ρήμα (επίθετο, ουσιαστικό, διάφοροι χρόνοι και εγκλίσεις του ρήματος), ο ορθογραφικός κανόνας διατηρείται.
Σας ετοιμάσαμε διάφορα φύλλα εργασίας, τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε διάφορες τάξεις και ανάλογα με τις ανάγκες των παιδιών. Η καλύτερη εμπέδωση των καταλήξεων των ρημάτων γίνεται, φυσικά, μέσα από τη διαρκή εξάσκηση.
Η γνωριμία των μαθητών με τις πτώσεις των ουσιαστικών στη Β δημοτικού είναι μια περίπλοκη διαδικασία. Ειναι σημαντικό να μην επιμείνουμε στην ονομασία των πτώσεων τόσο, όσο στο να κατανοήσουν τα παιδιά τις διάφορες μορφές που μπορεί να πάρει ένα ουσιαστικό ανάλογα με τη χρήση του. Σε αυτό βοηθούν πολύ και οι ερωτήσεις ποιος;, ποιανού;, ποιον, πώς φωνάζω κάποιον ή κάτι; , που οδηγούν στις αντίστοιχες πτώσεις.
Σας ετοιμάσαμε μια αφίσα για την τάξη σας με τις τέσσερις πτώσεις και ένα φύλλο εργασίας πάνω στην κλίση ουσιαστικών. Επιπλέον, ετοιμάσαμε ένα φύλλο για τα άρθρα τον/των και της/τις. Φυσικά σε λίγες μέρες θα σας ενημερώσουμε και για επιπρόσθετο υλικό εξάσκησης στο γραμματικό αυτό φαινόμενο.
Οι τρεις χρόνοι που απασχολούν αρχικά τους μαθητές είναι ο Ενεστώτας, ο Παρατατικός και ο Αόριστος. Από την Α' Δημοτικού, ήδη, οι μαθητές μαθαίνουν ότι κάτι μπορεί να γίνεται τώρα (παρόν), χθες/πριν (παρελθόν) και αύριο/μετά (μέλλον). Έπειτα, στη Β' Δημοτικού αρχίζουν να ονοματίζουν τους χρόνους των ρημάτων και να εντοπίζουν τις διαφορές τους. Εμείς σας ετοιμάσαμε μία αφισούλα με τη βασική θεωρία, ένα φύλλο εργασίας με χρονική αντικατάσταση και ένα παιχνίδι.
Το φύλλο εργασίας θα το βρείτε εδώ.
Τα μέρη του λόγου είναι πολλά και προβλήματα αρκετά. Χρειάζεται συνεχής εξάσκηση, ώστε οι μαθητές να είναι σε θέση να τα διακρίνουν. Δεν αρκεί να τα μαθαίνουν μεμονωμένα, αλλά και να εξασκούνται σε ασκήσεις που τους ζητείται να τα ξεχωρίσουν. Στο φύλλο εργασίας που ετοιμάσαμε οι μαθητές καλούνται να διακρίνουν τι μέρος του λόγου είναι οι υπογραμμισμένες λέξεις. Ταυτόχρονα, μέσω των κειμένων θίγεται το θέμα της προστασίας του περιβάλλοντος, πάνω στο οποίο θα μπορούσε να επακολουθήσει σχετική συζήτηση. Τέλος, το φύλλο θα μπορούσε να αξιοποιηθεί στο πλαίσιο των εργαστηρίων δεξιοτήτων, καθώς κάτω απ' το θέμα-ομπρέλα που δουλεύουμε είναι σημαντικό να εντάσσουμε όλα τα μαθήματα.
Το φύλλο εργασίας μπορείτε να το βρείτε εδώ.
Την περίοδο αυτή τα περισσότερα πρωτάκια έχουν ολοκληρώσει τα γράμματα της αλφάβητου. Επειδή, όμως, είναι αναγκαία η συνεχής επανάληψή τους σας ετοιμάσαμε δυο φύλλα εργασίας με τα οποία τα παιδιά θα ελέγξουν τις νεοαποκτηθείσες γνώσεις τους.