Η γιορτή των Τριών Ιεραρχών είναι ιδιαίτερα σημαντική, καθώς αποτελεί γιορτή των γραμμάτων. Για τον λόγο αυτό, ετοιμάσαμε ένα σύντομο αρχείο με βασικές πληροφορίες και δραστηριότητες για την ημέρα αυτή. Θα το βρείτε εδώ.
Καλή αξιοποίηση!
Η γιορτή των Τριών Ιεραρχών είναι ιδιαίτερα σημαντική, καθώς αποτελεί γιορτή των γραμμάτων. Για τον λόγο αυτό, ετοιμάσαμε ένα σύντομο αρχείο με βασικές πληροφορίες και δραστηριότητες για την ημέρα αυτή. Θα το βρείτε εδώ.
Καλή αξιοποίηση!
Κατασκευή του Δούρειου Ίππου από τους μικρούς μας μαθητές. Αξιοποίησαν υλικά που είχαν στο σπίτι και προσπάθησαν να δημιουργήσουν τον δικό τους Δούρειο ίππο. Το αποτέλεσμα; Μοναδικό!
Στην περίοδο της τηλεκπαίδευσης (αχρείαστη να είναι) είχαμε την ευκαιρία να δουλέψουμε βιωματικά, έστω κι από μακριά. Στόχος μας ήταν οι μαθητές να καταπιαστούν πιο ουσιαστικά με τα μαθήματα της Ιστορίας, να γίνουν δημιουργικοί και να σκεφτούν κριτικά πάνω στα θέματα που επεξεργαζόμασταν. Πράγματι, τα παιδιά ανταποκρίθηκαν με μεγάλη ευχαρίστηση και τα έργα τους ξεπέρασαν κάθε προσδοκία.
'Ξεθάψαμε", λοιπόν, όλα αυτά τα ωραία που δημιουργήσαμε μέσα σε μια δύσκολη συνθήκη και εγκαινιάζουμε τη νέα μας ενότητα με τίτλο "Η Ιστορία αλλιώς".
Υ.Γ. Ευχαριστούμε την Έλενα & την Κωνσταντίνα για τη συνεργασία και την ανταλλαγή ιδεών.
Το ημερολόγιό μας περιέχει καρτελάκια με αριθμούς για να μετρήσουμε αντίστροφα όλοι μαζί για τα Χριστούγεννα! Τα καρτελάκια μπορούν να κολληθούν πάνω σε χριστουγεννιάτικο δέντρο από χαρτόνι ή βελουτέ χαρτί ή να κρεμαστούν σε κορδέλα σχηματίζοντας ένα δεντράκι ή ό,τι άλλο σχήμα θέλετε. Επίσης, κάθε μέρα θα ήταν ωραίο να ξεκρεμάει το καρτελάκι και διαφορετικός μαθητής, τον οποίο μπορεί να περιμένει ένα μικρό κέρασμα ή ακόμα και να έχει ο ίδιος τη δυνατότητα να επιλέξει μια δραστηριότητα για όλη την τάξη.
Πάμε να μετρήσουμε αντίστροφα; Θα βρείτε το αρχείο εδώ!
Νέο χριστουγεννιάτικο παιχνιδάκι🎄
Το παιχνίδι περιέχει 52 κάρτες με ερωτήσεις γενικών γνώσεων, Γλώσσας & Μαθηματικών, σχετικές με τα Χριστούγεννα. Επίσης, έχουν διαβαθμισμένη δυσκολία, για να αξιοποιηθούν από μαθητές όλων των τάξεων.
Θα βρεις το παιχνίδι εδώ!
Εσύ θα το αξιοποιήσεις; Περιμένουμε τις φωτογραφίες σου!
Άραγε, ποια είναι τα συστατικά της ευτυχίας; Εμπνευσμένοι από το εξαιρετικό βιβλίο "Τα μπερδεμένα μου συναισθήματα", συζητήσαμε για τα συναισθήματα, για την ύπαρξή τους και για το τι μας προσφέρει το καθένα. Έπειτα, εστιάσαμε στο θετικό συναίσθημα της χαράς, είδαμε το μπολ της χαράς του βιβλίου και στο τέλος φτιάξαμε το δικό μας βάζο της χαράς. Αφού ολοκληρώσαμε τα βάζα μας, τα παρουσιάσαμε στους συμμαθητές μας.
Το αρχείο μπορείτε να το βρείτε εδώ.
Η 23η Σεπτεμβρίου έχει οριστεί ως Διεθνής Ημέρα Νοηματικών Γλωσσών και μπορεί να αποτελέσει την αφετηρία για μια σειρά από δράσεις και συζητήσεις. Εμείς ετοιμάσαμε ένα παιχνίδι, όπου οι μαθητές καλούνται να βρουν κάποιες φράσεις με νόημα γραμμένες με το αλφάβητο στη νοηματική. Προτείνουμε το παιχνίδι να γίνει σε ομάδες, ώστε οι μαθητές να ευχαριστηθούν περισσότερο τη διαδικασία. Εννοείται πως μπορεί να αξιοποιηθεί και στο πλαίσιο των Εργαστηρίων δεξιοτήτων.
Ο έλεγχος του γραπτού είναι κάτι που μαθαίνεται, αλλά θέλει χρόνο. Για τον λόγο αυτό είναι σημαντικό να μάθουμε από μικρή ηλικία τους μαθητές μας πώς να ελέγχουν το γραπτό τους βήμα βήμα. Σχετικά με τον έλεγχο της ορθογραφίας, ετοιμάσαμε έναν σελιδοδείκτη για το αντίστοιχο τετράδιο, ώστε να υπενθυμίζει στους μαθητές πώς να διορθώσουν το γραπτό τους και τι να προσέξουν. Σταδιακά η διαδικασία αυτή θα γίνει ρουτίνα στους μαθητές μας και θα είναι σε θέση να ελέγξουν μόνοι τους και σωστά το γραπτό τους.
Θα βρείτε τους σελιδοδείκτες εδώ.
Για να είμαστε δίκαιες προς όλες τις τάξεις ετοιμάσαμε νέο εποπτικό υλικό για τις μεγάλες τάξεις του Δημοτικού. Αρχικά, ετοιμάσαμε αφίσες με κάποια κεφάλαια της γραμματικής (επιρρήματα, τελικό ν, επίθετο πολύς, δευτερεύουσες προτάσεις κ.ά.). Θα βρείτε τις αφίσες εδώ.
Στην τάξη μας είναι εντάξει να:
Οι χρόνοι των ρημάτων αποτελούν ένα σημαντικό κομμάτι της γραμματικής. Είναι απαραίτητο οι μαθητές να μάθουν να διακρίνουν κάθε χρόνο και να τον χρησιμοποιούν κατάλληλα. Σας ετοιμάσαμε κάποιες αφίσες και καρτέλες για την τάξη σας, οι οποίες θα βοηθήσουν τους μαθητές να μάθουν καλύτερα τους χρόνους.
Τα εισιτηριάκια μπορούν να μοιράζονται στους μαθητές κατά τη διάρκεια του μαθήματος, κατά την αποχώρησή τους από την τάξη καθημερινά ή εβδομαδιαία ή μέσα σε κάποιο τετράδιό τους ως επιβράβευση για την επίδοσή τους. Είναι σημαντικό να δίνονται κριτικά, χωρίς υπερβολές, ώστε ο κάθε μαθητής να είναι σε θέση να αντιληφθεί γιατί λαμβάνει το εισιτήριο αυτό.
Έχοντας χρησιμοποιήσει την τεχνική αυτή (Ticket reward system), έχουμε διαπιστώσει πόσο ευεργετικά μπορεί να δράσει στους μαθητές. Με την πάροδο του χρόνου είναι σε θέση να κρίνουν κι οι ίδιοι ποιο εισιτήριο ανταποκρίνεται στην εικόνα τους. Τέλος, εφόσον έχει δημιουργηθεί το κατάλληλο κλίμα μέσα στην τάξη, μπορούν να χρησιμοποιηθούν και ως ετεροαξιολόγηση μεταξύ των μαθητών.
*Μπορούν να τυπωθούν σε πολύχρωμα χαρτιά ή με πολύχρωμο περίγραμμα.
**Την ιδέα τη βρήκαμε εδώ κι έτσι φτιάξαμε τα εισιτηριάκια! ( Ευχαριστούμε και πάλι, Στέλιο!)