Τρίτη 23 Απριλίου 2024
Πασχαλινά κουλουράκια making off
Δευτέρα 1 Απριλίου 2024
Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου 2024
Και φέτος με αφορμή την Παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου, στις 2 Απριλίου, ετοιμάσαμε μία σύντομη παρουσίαση για τους μαθητές μας, μικρούς και μεγάλους. Τη μοιραζόμαστε μαζί σας κι ελπίζουμε να σας αρέσει! Για να δείτε την παρουσίαση, πατήστε εδώ.
- Μηνύματα από βιβλία- Λεύκωμα
Τετάρτη 20 Μαρτίου 2024
Παρουσίαση για την 25η Μαρτίου
Δευτέρα 11 Μαρτίου 2024
Δράσεις κατά της βίας και του ρατσισμού (2)
Στην τηλεκπαίδευση του 2021, τα τριτάκια μας είχαν δουλέψει εξαιρετικά! Μέσω των μαθημάτων μας, έστω και διαδικτυακά, είχαμε τη δυνατότητα να συζητήσουμε για θέματα, όπως η διαφορετικότητα και ο ρατσισμός. Ακούσαμε, λοιπόν, το τραγούδι "Διαφορετικοί" από τον Αλκίνοο Ιωαννίδη και τα Αερικά, εμπνευστήκαμε και δημιουργήσαμε τις δικές μας ζωγραφιές-αφίσες. Επιπλέον, γίναμε ερευνητές και αναζητήσαμε σπουδαία μηνύματα μέσα από βιβλία.
Επίσης, τα τριτάκια μας δημιούργησαν τους δικούς τους χαρταετούς, γράφοντας πάνω μηνύματα-ευχές που ήθελαν να ταξιδέψουν σε όλο τον κόσμο.
Πατώντας εδώ μπορείτε να βρείτε ένα σύντομο φύλλο εργασίας για την Παγκόσμια Ημέρα κατά του Ρατσισμού.
Δράσεις κατά της βίας και του ρατσισμού (1)
Το σχολικό έτος 2021-22 είχα τη χαρά να είμαι δασκάλα ΣΤ' τάξης σε ένα δημόσιο σχολείο της περιοχής μου. Ήδη από το πρώτο τρίμηνο είχαμε την ευκαιρία να καταπιαστούμε με το θέμα των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων & της Διαφορετικότητας, στην πρώτη διαθεματική ενότητα των εργαστηρίων δεξιοτήτων.
Καταγράψαμε τα δυνατά μας & τα αδύναμά μας σημεία.
Έπειτα, τα γεγονότα της δολοφονίας του νεαρού Άλκη, που έπεσε θύμα οπαδικής βίας, καθώς και αυτά στην Ουκρανία μας έδωσαν, με λύπη, το έναυσμα για νέες συζητήσεις. Τέλος, έφτασε η ημέρα της 6ης Μαρτίου, η οποία έχει καθιερωθεί ως Παγκόσμια Ημέρα κατά της Ενδοσχολικής Βίας. Όλα αυτά μας παρακίνησαν να αφιερώσουμε μία ολόκληρη ημέρα σε δράσεις σχετικές με τα παραπάνω. Αρχικά, παρακολουθήσαμε ένα βίντεο με τίτλο: «Νίκησε τον νταή, χωρίς να τον αγγίξεις». Στη συνέχεια, διαβάσαμε το ποίημα «Αν θέλεις να λέγεσαι άνθρωπος», το οποίο μας έδωσε την ευκαιρία να προβληματιστούμε, να διατυπώσουμε τις σκέψεις και τις ιδέες μας και να διεξάγουμε μία πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση.
Ύστερα από όλα αυτά αποφασίσαμε να αναλάβουμε δράση! Κατασκευάσαμε ένα πανό, στο οποίο γράψαμε μηνύματα κατά της βίας και του πολέμου. Στο κέντρο σχηματίσαμε τα μηνύματα «ΛΕΜΕ ΟΧΙ ΣΤΗ ΒΙΑ, ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ», με γράμματα από εφημερίδα.
Τέλος, οι μαθητές κατασκεύασαν ο καθένας έναν ατομικό χαρταετό, πάνω στον οποίο έγραψαν τα δικά τους μηνύματα, τα οποία θέλουν να ταξιδέψουν σε όλο τον κόσμο. Έτσι, δημιουργήθηκε αυτό το βίντεο.
Ας ελπίσουμε ότι κάποια μέρα τέτοια φαινόμενα, όπως η βία & ο πόλεμος, θα ανήκουν ΜΟΝΟ στο παρελθόν.
Τετάρτη 6 Μαρτίου 2024
8 Μαρτίου: Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας
Η 8η Μαρτίου έχει καθιερωθεί εδώ και χρόνια ως Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας. Πώς φτάσαμε όμως στην ημερομηνία αυτή; Διαβάστε λίγα λόγια για την ιστορία αυτής της ημέρας στο αρχείο που σας ετοιμάσαμε. Επιπλέον, έχουμε καταγράψει κάποιες από τις σπουδαίες γυναικείες προσωπικότητες και έχουμε σχεδιάσει μια σειρά δραστηριοτήτων. Θα το βρείτε εδώ.
Ελπίζουμε να σας αρέσει! Καλή αξιοποίηση!
Υ.Γ. Μην ξεχνάτε να μας στέλνετε τις φωτογραφίες σας!
Πέμπτη 8 Φεβρουαρίου 2024
Εισαγωγή στη διαίρεση
Ξεκινώντας δειλά δειλά τη διαίρεση οι μαθητές έφτιαξαν το δικό τους παράδειγμα διαίρεσης, το οποίο οπτικοποίησαν με απλά υλικά. Με τον τρόπο αυτό θελήσαμε να τους βάλουμε στη διαδικασία να αντιληφθούν με βιωματικό τρόπο τι πάει να πει διαίρεση; τι συμβολίζει; πότε τη χρησιμοποιώ; Πραγματικά τα παιδιά ανταποκρίθηκαν με μεγάλη επιτυχία! Η δραστηριότητα μπορεί να υλοποιηθεί πολύ εύκολα και γρήγορα και μέσα στη σχολική τάξη με απλά υλικά που διαθέτουν τα παιδιά.
Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να αντιλαμβάνονται οι μαθητές τι κρύβεται πίσω από κάθε αριθμό και σύμβολο, ειδικότερα στη διαίρεση, η οποία τους δυσκολεύει πολλές φορές.
(Οι φωτογραφίες είναι από την περίοδο της καραντίνας).
Τρίτη 30 Ιανουαρίου 2024
Η Ιστορία αλλιώς: Αργοναυτική εκστρατεία
Ακούσατε... ακούσατε! Οι μαθητές έφτιαξαν αφίσες όπου αναζητούσαν ικανό πλήρωμα για την Αργώ. Στη συνέχεια, κατασκεύασαν την ίδια την Αργώ με υλικά που είχαν στο σπίτι, τα οποία κατέγραψαν. Όλα πανέτοιμα για το ταξίδι μας!
Για άλλη μια φορά το αποτέλεσμα ήταν μοναδικό! Δε συμφωνείτε;
Η Ιστορία αλλιώς: Θησέας & Μινώταυρος, Η επιστροφή του Θησέα
•Εφημερίδες... εφημερίδες•
Είναι ωραία η ιστορία αλλιώς!