Κατά τη διάρκεια της σχολικής ζωής είναι ιδιαίτερα σημαντικό να δημιουργούμε κάποιες ρουτίνες για τους μαθητές μας. Οι ρουτίνες αυτές μπορεί να υλοποιούνται σε καθημερινή, σε εβδομαδιαία ή και ακόμα και σε μηνιαία βάση. Μία από αυτές τις ρουτίνες αποτελεί η ανάληψη αρμοδιοτήτων από τους μαθητές, γνωστή ως "βοηθοί τάξης". Όταν η ρουτίνα αυτή υλοποιείται ουσιαστικά και όχι για τα μάτια του κόσμου- ή μάλλον των μαθητών-, τα αποτελέσματα είναι σημαντικά.
Αρχικά, οι μαθητές νιώθουν ενεργό μέλος της τάξης και γίνονται υπεύθυνοι. Αντιλαμβάνονται ότι είναι ευθύνη του καθενός να συμβάλλουν στην ομαλή λειτουργία της τάξης και να τη διατηρούν καθαρή και οργανωμένη. Κρίνουμε ιδιαίτερα χρήσιμο η μία αρμοδιότητα να αφορά τη βοήθεια στους συμμαθητές μας. Με αυτόν τον τρόπο οι μαθητές μαθαίνουν να συνεργάζονται, να αλληλοβοηθιούνται κι έτσι να δημιουργείται ένα πολύ όμορφο κλίμα μέσα στην τάξη (Θα ακολουθήσει μελλοντικά σχετική ανάρτηση με περισσότερες λεπτομέρειες).
Κάθε φορά οι βοηθοί μπορούν να είναι από δύο μέχρι όσους επιθυμεί κάθε εκπαιδευτικός ή όσους συμφωνήσει η τάξη. Αποφεύγουμε να βάζουμε μόνο έναν βοηθό, ώστε να μη νιώσει το παιδί ο "αρχηγός" της τάξης ή να αισθάνονται μειονεκτικά τα υπόλοιπα παιδιά. Επιπλέον, οι βοηθοί μπορούν να εναλλάσσονται κάθε εβδομάδα ή και μήνα. Εννοείται πως μπορούν να είναι και δύο μόνο οι βοηθοί-επιμελητές και να μοιράζονται τις αρμοδιότητες.
Σας παραθέτουμε κάποια ταμπελάκια, τα οποία αναγράφουν κάποιες αρμοδιότητες των μαθητών. Τα ταμπελάκια μπορούν να τοποθετηθούν σε κάποια γωνιά της τάξης, να πλαστικοποιηθούν και πάνω σ' αυτά να αναγράφονται κάθε φορά τα ονόματα των μαθητών με μαρκαδόρο ασπροπίνακα. Μία άλλη ιδέα είναι να δημιουργηθούν μικρά φακελάκια από χαρτόνι και να κολληθούν τα ταμπελάκια εξωτερικά. Μέσα σε κάθε φακελάκι θα τοποθετείται κάθε φορά το όνομα του μαθητή, το οποίο μπορεί να αναγράφεται σε ένα ξυλάκι-γλωσσοπίεστρο. Μπορείτε να βρείτε το αρχείο με τα ταμπελάκια εδώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Άφησε το σχόλιό σου!