Ετοιμάσαμε διάφορες αφισούλες για καλωσόρισμα στην τάξη μας!
- Σημαιάκια "Καλώς ήρθατε"
- Αφίσες "Καλώς ήρθατε στην τάξη μας"
- "Καλώς ήρθατε στην τάξη μας" - διάφορες τάξεις
- Αφίσα "Καλώς ήρθατε" - travel theme
Ετοιμάσαμε διάφορες αφισούλες για καλωσόρισμα στην τάξη μας!
Τι πιο όμορφο από το να καλωσορίσουμε τα πρωτάκια μας σε μια όμορφα διακοσμημένη τάξη. Είναι σημαντικό να βρίσκονται σε ένα καλαίσθητο και φιλικό περιβάλλον, ώστε να είναι ευκολότερη η μετάβασή τους από το νηπιαγωγείο. Βέβαια, χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή στη διακόσμηση, ώστε να μην είναι υπερβολική και με πάρα πολλά χρώματα. Εμείς ετοιμάσαμε για εσάς σημαιάκια με την αλφαβήτα!
Οι κυβοϊστοριες αποτελούν αγαπημένη δραστηριότητα δημιουργικής γραφής για μικρούς και μεγάλους μαθητές. Ο κάθε μαθητής ή μια ομάδα μαθητών επιλέγουν 1,2,3 ή όσους κύβους συμφωνήσει η ομάδα. Με τα σύμβολα που έχουν πάνω τους προσπαθούν να συνθέσουν τη δική τους ιστορία, με αρχή, μέση και τέλος. Τα οφέλη πολλά... Η φαντασία τους αναλαμβάνει δράση, καλλιεργώντας ταυτόχρονα τις δεξιότητες παραγωγής λόγου. Και φυσικά...το διασκεδάζουν! Ειδικότερα στο τέλος που διαβάζουν τις ιστορίες τους σε όλη την τάξη. Καλή διασκέδαση, λοιπόν!
Καθώς προχωράμε στην ύλη της Α'Δημοτικού οι γνώσεις μας πληθαίνουν! Έτσι λοιπόν μάθαμε τις προσωπικές αντωνυμίες και τα ρήματα του χθες και του τώρα. Προσπαθήσαμε να αντιστοιχισουμε τα πρόσωπα με το σωστό ρήμα και να ξεχωρίσουμε ποια ρήματα αναφέρονται στο χθες και ποια στο τώρα. Με ποιον τρόπο ; Μα φυσικά με παιχνίδι! Μέσα από παιγνιώδεις δραστηριότητες ήταν πολύ πιο εύκολο για τα παιδιά να κατανοήσουν τις έννοιες αυτές και να κατακτήσουν τους γνωστικούς στόχους!
Ποιος είπε ότι η ορθογραφία δεν μπορεί να γίνει παιχνίδι; Σε ένα κουτί βάζουμε κάρτες με διάφορες λέξεις που συναντάμε κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Φυσικά, οι κάρτες αυτές ανανεώνονται.
Το παιχνίδι μπορεί να παιχτεί είτε ατομικά είτε ομαδικά. Διαβάζουμε μια λέξη στο κάθε παιδί ή στην καθεμία ομάδα. Αποστολή τους είναι να γράψουν σωστά τη λέξη!
Εκτός από τη μορφή παιχνιδιού, μπορεί να υλοποιηθεί και σαν επανάληψη, βλέποντας όλοι μαζί τις κάρτες. Ακόμα, θα μπορούσε να αποτελέσει μια επιλογή απασχόλησης των μαθητών σε ελεύθερη ώρα! (Choice board, θα μιλήσουμε και για αυτό κάποια στιγμή).
Extra tip: Πίσω από κάθε κάρτα μπορούμε να γράψουμε επιπλέον πληροφορίες (π.χ. τι μέρος του λόγου είναι, ανάλυση σε συνθετικά κ.λπ.).
Απολαμβάνουμε τις διακοπές, αναμένουμε όμως και την επιστροφή μας στο σχολείο και στους μαθητές μας! Τι καλύτερο, λοιπόν, από το να ετοιμάσουμε ένα παιχνίδι;! Κρυμμένος θησαυρός Μαθηματικών και συγκεκριμένα κυνηγάμε τις τέσσερις πράξεις. Οι μαθητές διασκεδάζουν κάνοντας ταυτόχρονα επανάληψη στις τέσσερις πράξεις και στις επαληθεύσεις τους. Πώς παίξαμε;
Την περσινή χρονιά, στα πλαίσια του μαθήματος της Γλώσσας της Στ' Δημοτικού και λόγω των περιορισμένων εκδρομών που υλοποιήσαμε, επιλέξαμε να "πάμε σινεμά" στο σχολείο μας. Αντί να ασχοληθούμε με το σχετικό κείμενο του βιβλίου Γλώσσας, επιλέξαμε να δούμε την ίδια την ταινία. Εξοπλιστήκαμε με τα απαραίτητα, εισιτήρια και σπιτικά ποπ κορν! Το καναρίνι ποδήλατο μας κράτησε συντροφιά για μιάμιση ώρα. Μετά το τέλος της ταινίας συζητήσαμε σχετικά, συνδέοντας την ταινία με την καθημερινή μας ζωή. Το σίγουρο είναι πως το ευχαριστηθήκαμε μικροί μεγάλοι!
Κάθε χρόνο αναζητάμε νέες ιδέες διακόσμησης της τάξης μας. Αναζητώντας διάφορες ιδέες στο διαδίκτυο, εμπνευστήκαμε να δημιουργήσουμε ένα ταξιδιωτικό θέμα. Οι περισσότερες εικόνες που βρήκαμε αντλήθηκαν από ιστοσελίδες του εξωτερικού και έτσι στρωθήκαμε στη δουλειά!
Το πρώτο που δημιουργήσαμε ήταν ένα μήνυμα για τον τοίχο της τάξης μας.
Πώς το φτιάξαμε; Τα βήματα ήταν απλά, ίσως λίγο χρονοβόρα μόνο.
Στη συνέχεια, φτιάξαμε άλλες μικρές κατασκευές, για να ολοκληρώσουν τον στολισμό μας.
Τέλος, ετοιμάσαμε μία σχετική αφίσα καλωσορίσματος.
Καλά σχολικά ταξίδια!
Υ.Γ. Τη χρονιά εκείνη έτυχε να εργαζόμαστε σε σχολείο με δίγλωσσα τμήματα, γι' αυτό και πολλά μηνύματα είναι στα Αγγλικά.
Στην ανάρτησή μας αυτή μοιραζόμαστε μαζί σας δύο αφισούλες καλωσορίσματος, για να στολίσετε την τάξη σας! Έρχονται πολλές ακόμα αφίσες και ιδέες για διακόσμηση τάξης!
Κατά τη διάρκεια της σχολικής ζωής είναι ιδιαίτερα σημαντικό να δημιουργούμε κάποιες ρουτίνες για τους μαθητές μας. Οι ρουτίνες αυτές μπορεί να υλοποιούνται σε καθημερινή, σε εβδομαδιαία ή και ακόμα και σε μηνιαία βάση. Μία από αυτές τις ρουτίνες αποτελεί η ανάληψη αρμοδιοτήτων από τους μαθητές, γνωστή ως "βοηθοί τάξης". Όταν η ρουτίνα αυτή υλοποιείται ουσιαστικά και όχι για τα μάτια του κόσμου- ή μάλλον των μαθητών-, τα αποτελέσματα είναι σημαντικά.
Κάθε φορά οι βοηθοί μπορούν να είναι από δύο μέχρι όσους επιθυμεί κάθε εκπαιδευτικός ή όσους συμφωνήσει η τάξη. Αποφεύγουμε να βάζουμε μόνο έναν βοηθό, ώστε να μη νιώσει το παιδί ο "αρχηγός" της τάξης ή να αισθάνονται μειονεκτικά τα υπόλοιπα παιδιά. Επιπλέον, οι βοηθοί μπορούν να εναλλάσσονται κάθε εβδομάδα ή και μήνα. Εννοείται πως μπορούν να είναι και δύο μόνο οι βοηθοί-επιμελητές και να μοιράζονται τις αρμοδιότητες.
Σας παραθέτουμε κάποια ταμπελάκια, τα οποία αναγράφουν κάποιες αρμοδιότητες των μαθητών. Τα ταμπελάκια μπορούν να τοποθετηθούν σε κάποια γωνιά της τάξης, να πλαστικοποιηθούν και πάνω σ' αυτά να αναγράφονται κάθε φορά τα ονόματα των μαθητών με μαρκαδόρο ασπροπίνακα. Μία άλλη ιδέα είναι να δημιουργηθούν μικρά φακελάκια από χαρτόνι και να κολληθούν τα ταμπελάκια εξωτερικά. Μέσα σε κάθε φακελάκι θα τοποθετείται κάθε φορά το όνομα του μαθητή, το οποίο μπορεί να αναγράφεται σε ένα ξυλάκι-γλωσσοπίεστρο. Μπορείτε να βρείτε το αρχείο με τα ταμπελάκια εδώ.
Ελπίζουμε να σας αρέσει η ιδέα και να τη δοκιμάσετε στην πράξη!